Avsnitt 1 – Frakt

Fraktkostnader beräknas i kassan.

Vi skickar till alla EU-länder. Om vi inte kan leverera en vara till dig kontaktar vi dig direkt och återbetalar dig omedelbart. Om du är osäker, vänligen kontakta oss innan du lägger din beställning.

Du kommer att få ett bekräftelsemejl som innehåller ett spårnings-ID och en länk för att följa din pakets resa. För att spåra ditt paket kan du besöka vår spårningssida här. Vänligen tillåt 1 till 3 arbetsdagar för att spårningsinformationen ska visas. Om du upplever problem med dina spårningskoder, kontakta oss här.

De flesta artiklar skickas inom 12 timmar. Det tar upp till 2–5 arbetsdagar för leverans av din beställning. Vänligen ta hänsyn till helgdagar eller andra force majeure-situationer som kan påverka leveranstider och förlänga våra genomsnittliga leveranstider med ytterligare 14 arbetsdagar.

Vi ansvarar inte för fraktleveranser som kan påverkas av tullar, naturhändelser, överföringar mellan vår transportör och den lokala transportören i ditt land, eller strejker eller förseningar i luft- och marktransporter, ej heller för extra avgifter, tullavgifter eller backend-kostnader.

Du behöver ditt ordernummer från ditt bekräftelsemejl när du gör en förfrågan.

Avsnitt 2 – Leverans

Det är köparens ansvar att se till att den angivna leveransadressen är korrekt. Vi gör vårt bästa för att snabba på bearbetning och frakttid, så det finns alltid ett litet fönster för att korrigera en felaktig leveransadress (vanligtvis cirka 12 timmar). Kontakta oss omedelbart om du tror att du har angett en felaktig leveransadress.

Vi ansvarar inte för förlorade eller stulna paket. Om din spårningsinformation anger att ditt paket har levererats till din adress och du inte har mottagit det, vänligen rapportera det till din respektive transportör med informationen som tillhandahålls på vår spårningssida.

Att inte acceptera köpet är ett brott mot avtalet och köpet kommer inte att återbetalas.

Om du upplever problem med leveransen, vänligen kontakta oss via kontaktuppgifterna som finns här.

Avsnitt 3 – Returer

Kunder har rätt att returnera sitt köp inom 14 dagar efter leverans. Den returnerade varan måste vara i originalskick, oanvänd och i originalförpackningen. Kunden ansvarar för returfraktkostnaderna såvida inte returen beror på ett fel från vår sida. Alla returer ska skickas till följande adress:

För ytterligare hjälp med returer, vänligen kontakta oss via kontaktuppgifterna här